Sunday, April 24, 2011

Julai 2010 – Mei 2011 (Part Uno)

Today i would like to write about my almost one year observation on kolej kediaman 1 (KK1)...wahhh...aku memulakan entry aku dgn bi kali ni..kencang2...kk1 adalah habitat aku selama aku menuntut di ump ni pd taon ptame ni..Insyaallah kalo sem depan aku ade lg..habitat baru aku kt pekan plak..so xdek la aku nk bgn pg tekejar bus..ttingal bus..pastu balek dok tunggu bus...tdo dlm bus..ptong line sbb nk naek bus cpt...bwk psp sbb nk denga lagu dlm bus..duduk dlm bus yg sauna...xpon duduk dlm bus yg mcm antartika..last but not least,seat bus yg da patah..so tpkase stand with ur body alone..kalo x mmg tebaring ar kt atas kosi tu...mmg pnat beb...tp mmg bes gk naek bus ni..kdg2 dok sblh awek..tp jarang belaku..sbb aku xske pon dok sblh awek...ssh kalo nk tdo...aku tpkse amek side btol2 ujong pny..sbb nk mengelakkn berlakunye sentuhan antara satu same laen..bdk ppuan bkn kesah pon bile dorg da tdo..aku plak tpkse mengelak dr dorg..bahye tol la kaum hawa ni.. Sekarang masuk ke dlm mahligai aku di mane tmpt aku beradu,stadi,men gem,lepak,wt aktibiti x berpaedah etc...tempat yg di maksudkn di sini adalah c10-403...yes...bilik aku berada di tingkat tertinggi skali..boley juga di ibaratkn seperti penthouse...cume xdek lift je..tiap ari naek turun tangga..ntah bape ratos ribu ank tangga da kalo aku kire stat dr 1st aku naek bilik aku ni...smpai la kali last aku turun dr bilik aku ni..sebilik di isikn dgn 4 org plajar...aku dpt geng dgn bdk awam dgn bdk computer...mmg syok skali pd dorg sbb klas dorg kt gambang dan aku adalah sebaleknye...jeles giler tgk dorg masih dok lena di buai mmpi sedangkn aku kene bgn sbb nk g tunggu bus...sblm tdo aku ske tny dorg klas kol bpe..seperti dialog ini.. Aku: ko klas kol bpe sok ikram... Ikram: aku klas kol 10.. Aku:wah....same la..aku kol 10 gk...tp kol 8 da kene bgn..830 da kene nek bus..(ayat ni di luahkn dlm nada yg sedey sbb even klas same time..tp aku kene bgn 2 jam lebey awl dr tu..) Itulah cabaran yg harus di pikul oleh bdk yg dok kt gambang tp klas kt pekan..aku byk kali skip klas sbb tgk2 jam da kol 9..pdhal klas kol 10..ade lg sejam..kalo klas kt gambang sure rase awl giler..tp kalo klas kt pekan..xpela...msg mmbe soh sigkn atenden...pastu smbung tdo....sapekah sidekick aku yg ske mmbantu aku dlm menandatangani atenden aku...xlaen x bukan (drum roll)..nik irfan syahmi..beliau adelah bekerja sbg penandatangan semasa ketiadaan aku di dlm klas..die gk slalu sign time aku balek kg ari kames..sbb jumaat tu ade klas dinamik 2 jam..kalo ekotkn, da 3 kali aku x dtg..bemakne aku da boley terime surat cinta yg pertama dr lecturer...tp atas dasar pertolongan yg di berikan oleh nik..itu bkn lg masalah..hehehe..aku gk mmbantunye semasa die mls nk dtg klas..bak kate wonderpet..ape yg penting..kerjesame... Aku lom cite lg psl rumet2 aku..rumet aku de 3 org...sorg johor..2 kedah..sume rumet aku x mrokok..mmg cantek ar..kalo x bilek aku ni di penuhi dgn asap penghalau nyamok...dorg ni bdk bwh umor lg..so aku pon jd mcm dorg gk even umor aku da seperti bpk ank satu..kdg2 ade gk gurl yg poyo berkate...xske la kt awk..awk x matured..wakakakka..so lame..do i need to be matured to f***ing with u..hehe...guraw2..aku xdekla sejahat tu even aku jahat..cume perlu ke aku jd matang..xyah la..jd bdk2 lg epy kot...if u don’t want me...gth...that still a lot fish in the ocean (ayat dlm cite how i met ur mother)..hehe...aku juge geng dgn jiran2 bilek aku ni..sbb dorg ni mutual fren pd rumet aku (mcm fb plak)..so aku lyn je...sbb aku ske bkwn..da more da marrier..hehe..stop smpai di sini utk part one...sok de exm ode..skrg da kol 1230...so aku nk mandi..pastu nk usha2 sket lg ode ni...t aku smbg lg repot ttg observation aku ni...

1 comment:

  1. wahhhhh... tinggi betui katey.. gayat nk tidoq.hahaha.. heyyyy,i noe dat cadarrr..u use time u're in poli kulim =')

    ReplyDelete