Monday, November 22, 2010

cuti2 semester...

huermm...final da lepas..skrg time nk menopup kembali tido2 aku yg pending akibat final (pdhal bkn stadi pon time stay-up)..dan skrg gk la time utk bertawakal dan berserah dgn keputusan Ilahi..smoge Allah mmbuka hati penanda ketas peperiksaan aku utk meluluskn exm aku..amin..aku siyes cuak giler skrg ni..da la jwb ntah pape..cuti pon dok pkir psl final je..naek sem depan xley maen2..kene stadi dr awl sem (ayat yg biase kedengaran semasa ujong sem)..ok2..berbalik kepada main point di sini iaitu cuti semester..di sini ade senarai perkara @ aktibiti yg aku nk wt (bkn nk wt,tp kene wt..huhuhu..) time cuti2 camni..antara aktibiti yg telah di settingkn oleh bpk aku adalah berbunyi begini :- i) memanjat pokok jambu utk mmbalut dan memetik buah jambu yg telah msk.. ii) mengecat lua umh dan tidak di lupekn juge bilek akak aku (sbb die nk kawen).. iii) pergi ke kedai (benda wajib di lakukan tiap ari).. iv) mengambil ank sdare aku dr skola (aktibiti ni dah kansel sbb da cuti skola).. v) menghantar lunch kepada akak aku yg brada d umhnya (aktibiti ni juga telah di kanselkn kerana akak aku da xjaga ank org, so die dtg umh time lunch).. vi) menjaga ank sdare aku time bpk aku nk tdo dan mak aku dok wt keje (aktibiti ni jarang di lakukan).. itulah antara senarai aktibiti harian,mgguan dan bulanan sehinggalah naek sem nnt..senarai di atas bergantung pada T&C...
Aku, bpk aku, mak aku dan kucing aku..eh, biler mase aku bela kucing??

2 comments: